Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hry iniciované učitelkou jako podpora Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Brabcová, Jelena ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce bylo uplatnění hry iniciované učitelem jako vhodné metody pro vzdělávání dětí ve věku tři až šest let, zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (2004). Teoretická část se zaměřuje na vývojové proměny uvedených typů her, definuje pojem hra volná a hra iniciovaná a její podoby, zabývá se postavením učitele při hře volné a iniciované. Dále teoretická část předkládá shrnutí důležitých kapitol Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004) se zaměřením na vzdělávací oblast Dítě a psychika (podoblast Jazyk a řeč) a představuje vzdělávací program školy, ve které proběhl akční výzkum. Praktická část představuje akční výzkum v podobě preventivně rozvíjejícího programu, který, za pomoci motivačně aktivizujícího prvku (plyšová hračka), ověřuje využití iniciovaných her k rozvíjení řeči a jazyka vybrané skupiny dětí, ve věku tři až čtyři roky. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, iniciovaná hra, hra jako metoda, prevence, stimulace, rozvoj řeči a jazyka, komunikace, motivace, zástupný předmět, plyšová hračka.
Hry iniciované učitelkou jako podpora Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Brabcová, Jelena ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce bylo uplatnění hry iniciované učitelem jako vhodné metody pro vzdělávání dětí ve věku tři až šest let, zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (2004). Teoretická část se zaměřuje na vývojové proměny uvedených typů her, definuje pojem hra volná a hra iniciovaná a její podoby, zabývá se postavením učitele při hře volné a iniciované. Dále teoretická část předkládá shrnutí důležitých kapitol Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004) se zaměřením na vzdělávací oblast Dítě a psychika (podoblast Jazyk a řeč) a představuje vzdělávací program školy, ve které proběhl akční výzkum. Praktická část představuje akční výzkum v podobě preventivně rozvíjejícího programu, který, za pomoci motivačně aktivizujícího prvku (plyšová hračka), ověřuje využití iniciovaných her k rozvíjení řeči a jazyka vybrané skupiny dětí, ve věku tři až čtyři roky. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, iniciovaná hra, hra jako metoda, prevence, stimulace, rozvoj řeči a jazyka, komunikace, motivace, zástupný předmět, plyšová hračka.
Bariéry racionality ovlivňující rozhodování
Ječmen, Michal ; Vrbová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájek, Jiří (oponent)
Cílem této práce je pomocí experimentu mezi studenty Vysoké školy ekonomické identifikovat bariéry racionality ovlivňující rozhodování. K tomuto účelu jsme realizovali kvantitativní výzkum v podobě pro tuto příležitost vytvořeného dotazníku, pomocí kterého jsme testovali existenci bariér racionality při rozhodování u studentů. Jednalo se o efekt ukotvení, vliv slova ZADARMO a doplnění návnady mezi možnosti volby. Pro zpracování dat jsme využili popisnou statistiku, na jejímž základě jsme pomocí testů hypotéz vyhodnotili data a porovnali s našimi předpoklady. Fungování efektu ukotvení a doplnění návnady mezi možnosti volby jsme tímto výzkumem neprokázali, vliv slova ZADARMO na rozhodování jsme však potvrdili. Na tomto základě jsme dále navrhnuli zlepšení výzkumu a způsoby, jak omezit působení bariér racionálního rozhodování.
Behaviorální ekonomie - relativita výběru spotřebitele
KRATOCHVÍLOVÁ, Pavla
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na behaviorální ekonomii. Jedná se o kombinaci ekonomie, psychologie a sociologie. Zkoumá člověka jako bytost, která dělá chyby. Volba lidí je ovlivněna několika faktory. Zaměřila jsem se konkrétně na návnadu. Je to přidaná nedominantní varianta, která má vliv na volbu. S touto návnadou se zvyšuje preference u alternativy, která je dominantní k přidané možnosti. Ve své práci se pokusím ověřit tuto teorii pomocí experimentu. Oslovila jsem 120 subjektů a rozdělila je do dvou skupin. První skupina dostala dotazník s návnadou. Druhá část lidí obdržela dotazník bez návnady. Každý dotazník obsahoval doplňující otázky: zda subjekt je muž nebo žena, zda studuje nebo pracuje a jaké je jeho nejvyšší dokončené vzdělání. S těmito otázkami jsem zjišťovala, jestli některý z těchto faktorů ovlivňuje účinek návnady. Získaná data byla zpracována v programu Statistica pomocí Logitova modelu. Zpracování bylo rozděleno do dvou částí, protože někteří lidé preferovali naši návnadu, i když byl předpoklad, že si ji nikdo nevybere. V první části jsme vypustili preference pro návnadu, ve druhé části jsme spojili data u návnady s výsledkem k ní dominantní alternativě. Výsledky v obou částech byly velmi podobné a vypovídaly stejné informace. Velký vliv mělo to, jaký druh dotazníku (s návnadou nebo bez návnady) subjekt dostal. Z dalších otázek, které byly uvedeny, se podařil prokázat vliv u faktoru, který zkoumal, zda subjekt studuje nebo pracuje, tedy zda má svůj příjem nebo je závislý na třetí osobě. U pohlaví a nejvyššího dosaženého vzdělání se nám vliv nepodařilo prokázat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.